הוא גוף ללא מטרות רווח, שהוקם בשיתוף עם משרד החינוך היפני.
מטרת הארגון עידוד החינוך המוסיקלי לרווחת הציבור הרחב. מטרה זו מושגת בעזרת 4 אמצעים:
  1. פיתוח והרחבה של בתי הספר למוסיקה של ימאהה ברחבי העולם.
  2. טיפוח מורים ומוסיקאים מוכשרים, שישמשו כמובילים בהקניית החינוך המוסיקלי.
  3. ארגון אירועים מוסיקליים כפסטיבלים, תחרויות ועוד, זאת תוך שימת דגש למעורבות הציבור הרחב.
  4. הפקה והפצה של ספרים, דיסקים וחומר לימודי נוסף העוסקים בשיטה.

לשיטה שלושה עקרונות בסיסיים:
  1. התאמת רמה וסגנון השיעורים לגיל התלמיד. כשלכל שכבת גיל קורס מיוחד המתאים לה.
  2. עידוד היצירתיות, דהיינו שימוש בדמיון בעת הנגינה, פיתוח יכולת האלתור וההלחנה.
  3. לימוד בקבוצה (קבוצות קטנות של 5-8 תלמידים).
ימאהה היא החברה הגדולה בעולם ליצור כלי נגינה.
לפני כ 50 שנה החברה החליטה להקים רשת בתי ספר למוסיקה, שיהיו מבוססים על שיטות לימוד ייחודיות. בשנים הראשונות הוקמו כיתות ניסיוניות ובהדרגה כיתות אלו גדלו וימאהה פיתחה ושיכללה את השיטה, כשהיא נעזרת במוסיקאים מקצועיים ובפסיכולוגים לחינוך.
שיטה זו הפכה לשיטה הנפוצה ביותר בעולם לחינוך מוסיקלי.
כיום לומדים בעזרתה כמיליון תלמידים בכל העולם.
במשך השנים יותר מ 4 מיליון תלמידים סיימו בהצלחה את מסלול הלימודים בימאהה.
מאז ומעולם הייתה המוסיקה אחת הצורות הטבעיות והמהנות ביותר ליצירה ולהבעה עצמית. ידוע כי המוסיקה מרגשת את הלב ומעוררת את השכל.
בימאהה מפתחים את האנושיות של הילדים דרך המוסיקה. כשהאמונה היא שחדוות הנגינה ולימוד המוסיקה תיצור אנשים טובים יותר בעולם אופטימי ושמח יותר. במקרה של תלמיד מוכשר הוא מקבל תמיכה לפיתוח מלוא יכולתו. ובמקרה של תלמיד בעל יכולות פחותות הרי הוא עדיין סופג את השמחה שבמוסיקה ולומד להנות ממנה למשך כל חייו.

המורים המלמדים בבתי הספר של ימאהה נבחרים בקפידה ועוברים הכשרה מיוחדת כדי שיוכלו להעביר את חומר הלימוד בצורה אטרקטיבית וקלה להבנה.
כל זה הופך את הלימודים לחוויה של הנאה, סיפוק וציפייה לקראת השיעור הבא.

חשוב לציין כי מעבר לשיעורים עצמם קיימת פעילות מוסיקלית ענפה. הרכבים, חזרות, הופעות והקלטות.
פעילויות שונות אלו ואחרות נותנות לתלמיד לחוות את עולם המוסיקה מהיבטים שונים ולשתף את האחרים בהישגיו המוסיקליים.
ימאהה אף פיתחה שיטת מבחנים ייחודית. מטרתם:
  1. יצירת מערכת הערכה מדויקת, המאפשרת למורה לבדוק את עצמו ואת יכולתו להעביר את החומר.
  2. בדיקת הישגיי התלמיד לאורך זמן.
שיטת הערכה זו מיושמת כבר מתחילת הדרך (JMC) והיא כוללת מבחנים למורים עצמם. כך מתאפשר הן לתלמיד והן למורה להתקדם ולהשתפר כל הזמן.